Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Nov 2007 yang lalu, team TAVAC berpeluang untuk membantu dari segi meraikan dan membawa anak-anak yatim dari Yayasan Pembangunan Nur Hikmah, Kajang ke Majlis Aidilfitri di Pernim Cheras.

Keseluruhan MPV Avanza yang terlibat adalah sekitar 30 buah, di bahagikan kepada 3 kumpulan:-

Kumpulan pertama incharge membawa penghuni Asrama Penyayang Nur Iman AQ 1 Jalan Bakubang Taman Setapak 53100 Kuala Lumpur, Kumpulan kedua mengambil penghuni Persatuan Kebajikan Darul Najjah No 3 Jalan Kent 2 Off Jalan Maktab,Kuala Lumpur dan team kami (Kumpulan Ketiga) mengambil penghuni
Yayasan Pembangunan Nur Hikmah, Kajang.

Mereka semua di bawa menaiki kenderaan Toyota Avanza milik ahli kelab TAVAC....gelagat mereka sungguh menceriakan....pelbagai karakter datang dari setiap anak-anak yatim yang dibawa....kelihatan mereka sungguh ceria dan seronok.

Anak-anak yatim ini perlu dibawa dan berkumpul di Pernim, Cheras dimana semua gabungan anak-anak (dari pelbagai tempat) akan di raikan serentak. Walaupun mereka nie tiada beribu bapa, tapi hidup tetap mereka teruskan.

Team TAVAC merasa puas dapat membantu, dan sentiasa bersedia dan akan terus membantu dimana yang berkemampuan dan berkebolehan.

Pendapat peribadi saya, kita, semua insan sepatutnya insaf dengan rahmat dan rezeki yang di berikan oleh Allah Taala dan sewajarnya kita saling bantu membantu insan² yang tidak bernasib baik.


Foto:Sebahagian dari beratus anak-anak yang di raikan.

Posted by Tintamaya on 2007-11-04
categories: | edit post

0 comments

Related Posts with Thumbnails