Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berbasikal di Putrajaya - antara aktiviti yang diminati oleh Danial dan Ija.

Sesekali, OK juga bawa Danial dan Ija bermain basikal di Putrajaya, membuat diorang rasa seronok menikmati experience berbasikal di kawasan yang lapang, rata dan suasana menarik. Sebelum-sebelum nie, bermain basikal di kawasan perumahan/taman jer....OK tu memang lah OK... cuma sesekali , bertukar angin. Danial dan Ija pun tunjukkan yang diorang appreciate. Secara tak langsung, sebagai parent, rasa seronok terbit nun di sudut hati...



Kat Putrajaya, kalau berbasikal nie, menariknya ialah berbasikal di bahagian berdepan ngan Masjid Putrajaya (Dataran Putrajaya) atau di bahagian bawah pun boleh (berdekatan bhg Ticket Ferry). Mengasyikkan juga berbasikal di tepian tasik. Biasanya, sebelah petang lah menarik, lebih redup, berangin sepoi² bahasa(kata orang). Aktiviti nie biasanya tertumpu pada hujung minggu.

Nak lagi best....sebelum ke Dataran Putrajaya, decide pergi ke pasar malam Bangi dulu, beli juadah sikit, pas tuh terus ke Putrajaya, santai di perkarangan Masjid Putrajaya sambil tengok gelagat orang ramai yang main badminton lah, roller skate lah, kereta control, snap picture dan berbagai lagi.

Dulu², kalau Sabtu malam Ahad, pihak security Masjid Putrajaya hanya akan benarkan orang ramai melepak/bersantai sehingga jam 11:00 malam sahaja, tapi ntah kenaper, kali terakhir pergi nampaknya security dah "tak halau" lah pulak cam dulu. Mungkin ada banyak permintaan supaya dilanjutkan masa santai agaknya.






Antara pemandangan di Putrajaya...


Keceriaan dan kepuasan terserlah di wajah Danial dan Ija

 Pemandangan menarik di Putrajaya, sekitar tempat berbasikal

Berbasikal hingga ke bahagian kaunter Cruise Tasik Putrajaya

 Cantik. Saper nak naik bot,datanglah ke sini.


Posted by Tintamaya on 2008-09-08

0 comments

Related Posts with Thumbnails