Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2009-05-16

Jom Ronda Malam

16 May 2009 - Jom Ronda Malam ialah satu program komuniti di LEP 7. Bernaung di bawah Persatuan Penduduk Taman Lestari Putra Seksyen 7.

Team Ronda Malam nie sebenarnya dah aktif sejak Feb 2009. Pada 16 May 2009, semua ahli sediada Ronda malam sepakat utk. tarik lebih ramai penduduk join supaya lagi ramai pembabitan sekaligus ada ler ruang bagi team sediada nak menjarakkan hari-hari memantau.

Sebelum Jom Ronda Malam nie ditubuhkan, memang banyak kes/kejadian kecurian yang berlaku. Membuatkan penduduk taman dah tak tahan dgn kejadian camnie...Tapi Alhamdulillah, semenjak dijalankan, kes-kes tak diinginni makin berkurangan.

Malam tu, reramai pergi dari satu rumah ke satu rumah, agihkan flyers, buat sikit explanation dan jugak mengajak. Ada yang beri sokongan ..yang tak nak join pun ada, ada yang terus join dan tak kurang juga yang mengherdik...ada yang siap kata " buat apa nak join, setakat nie pun rumah saya OK jer"...ada juga yang beri alasan "saya kerja lah sebelah pagi, takder masa nak ronda-ronda nie".....
...takperlah kan..masing-masing punyer pendapat dan alasan...apa pun yang aku tahu, ronda malam nie utk kebaikan semua.

Bagi kempen nie, aku dipertanggungjawapkan oleh Pengerusi untuk membuat flyers bagi Zon A,B dan C. Guna MsPowerpoint jer.

 
Foto : Flyers yang aku create guna MsPowerpoint


 
Foto : Piyan,Romzie dan Abg Am sedang mencari ahli baru


Din kontraktor sedang buat explanation pada orang taman.


Foto-Ramai-ramai menjamu BBQ selepas sebaik selesai Kempen Jom Ronda Malam


 
Foto : Man Khemah sedang sibuk checking form keahlian baru one by one

Sekitar menjelang malan, dapatlah dalam 40 orang ahli baru. Kempen di statuskan sebagai berjaya.

Ahli Ronda Malam mempunyai pelekat "Ahli Ronda Malam" yang biasanya ditampal pada dinding depan rumah, dipagar atau di penutup zink tempat sampah.



Tintamaya - Ronda Malam ni program komuniti tapi bukan semua orang yang setuju dan suka nak buat, so terserah pada rasa tanggungjawap seseorang individu tu yer tak...

Posted by Tintamaya on 2009-05-16
categories: | edit post

0 comments

Related Posts with Thumbnails